Liittyminen ja sopimusehdot
Liittymällä kaukolämpöön Saarijärvellä, saat kotimaisista polttoaineista valmistettua, edullista kaukolämpöä. Kaukolämpö on toimintavarma, työllistävä, kilpailukykyinen ja kompakti lämmitysmuoto.
Selvitämme, onko kotisi mahdollista liittää Saarijärven Kaukolämpö Oy:n kaukolämpöverkkoon. Kaukolämpöä saa olemassa olevan verkoston vaikutusalueella. Tutustu kaukolämmön hyötyihin.
Mikäli kysyntää on riittävästi, laajennamme verkostoamme myös uusille alueille.
1
Ota yhteyttä sähköpostitse, puhelimitse tai yhteydenottolomakkeella.
2
Voit valita joko avaimet käteen -ratkaisun tai osaratkaisun, jolloin vastaat itse mm. kiinteistön sisälle tulevista lvi-tarvikkeista.
3
Laskemme sinulle tarjouksen tarpeidesi mukaisesti.
4
Jos päätät ottaa meiltä kaukolämpöliittymän, sovitaan verkkoon kytkemisen aikataulu.
Tyypillisesti toimitusaikamme on noin 1 kk, vuodenajasta riippuen. Pääsääntöisesti uutta verkostoa rakennetaan sulan maan aikana (huhtikuusta lokakuuhun).
Sopimusehdot
Saarijärven Kaukolämpö Oy noudattaa kaikissa kaukolämpösopimuksissaan seuraavia sopimusehtoja.
Lämmönmyyjä ja asiakas tekevät kirjallisen lämpösopimuksen lämmönkäyttöpaikan liittämisestä kaukolämpöverkkoon ja lämmön toimittamisesta lämmönluovutuspaikkaan. Lämpösopimus on aina toistaiseksi voimassa oleva.
Kaukolämpösopimuksen valmistelua varten asiakkaan tulee toimittaa Saarijärven Kaukolämpö Oy:lle:
Asiakas maksaa lämmönmyyjälle lämpösopimuksessa mainitun liittymismaksun ja muut kulloinkin voimassa olevien hinnastojen mukaiset maksut.
Asiakas huolehtii kustannuksellaan kaukolämpölaitteidensa rakentamisesta, asentamisesta, muuttamisesta tai liittämisestä lämmönmyyjän mittauskeskukseen. Asiakkaan kaukolämpölaitteiden asennus-, muutos- ja korjaustöitä saavat tehdä vain lämmönmyyjän hyväksymät lämpöurakoitsijat. Asiakas vastaa kaukolämpö- ja lämmityslaitteidensa asianmukaisesta kunnosta.
Lämmönmyyjä lukee asiakkaan lämpöenergiamittarit ja seurantamittarit kerran kuukaudessa etänä.
Ladattavat materiaalit
Tieto riidanratkaisuelimistä
Elinkeinonharjoittajalla on velvoite antaa kuluttajalle tieto tuomioistuimen ulkopuolisesta riidanratkaisuelimestä, joka on toimivaltainen kuluttajan ja elinkeinonharjoittajan välisessä riita-asiassa.
Kuluttajansuojalain 2 luvun 8 b § mukainen tieto asiakkaalle:
Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).